blundar för det jag önskar att du ska se

Jag har en diktperiod. Vill bara uttrycka mina tankar via dikter. Varje gång jag börjar skriva i skolan eller knappa på datorn är det det enda jag vill göra. Jag gillar att uttrycka mig på det sättet. Jag gillar dock att ha en bild till, eller två. Nu har jag inga bra bilder på datorn men jag ska ta en random bild och skriva en dikt utifrån den. haha det här blir kul! jag ska ta den... 13de bilden jag kollar på!


jag kollar i dina ögon
hoppas på att du ska se
ibland kollar du tillbaka
men det är inget mer
jag ler mot dig
hoppas på att du ska se
ibland ler du tillbaka
men det är inget mer
jag närmar mig dig
hoppas på att du ska se
ibland går du intill mig
men det är inget mer
jag önskar mig din kärlek
hoppas på att du ska se
men du vänder dig mot någon annan
för det är inget mer.

förklaringen är att fåret blundar när min kusin kollar in i dess ögon. En konstig bild att skriva en ledsen kärleksdikt till men det var blicken. att den ena blundar för det den andra önskar att den ska se. Dikten är inte verklighetsrelaterad till mitt liv alls. Men det var min tolkning av bilden. Imorgon är det fredag! YAY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0